حقیقت انتظار و ظهور و قیام قائم آل محمد(ص)
یکی از بطون معانی
ظهور آن است که واجبات را انجام دهی و از محرمات اجتناب کنی و کسب حلال داشته باشی
و سیما و چهره انسانی ظاهری در مرد را با محاسن و در زن را با چادر حضرت فاطمه علیها
السلام حفظ کنی تا به صورت انسانی محشور شوی و با خلق محبوبت دلسوز و مهربان باشی و
مقدس عاقل باشی که سخریه مردم نشوی.
آزاده باش و دلداده باش - فرزانه باش و جان باخته باش - با همه باش و بی همه باش - آشنای همه باش بیگانه باش - حاضر و شاهد باش و ناظر و غائب باش- در جمع باش و با احدی مباش - دلسوز خلق خدا باش در عین حال از آنان ترس داشته باش که وسواس خناس فراوانند که در ظاهر منتظر مولایند و اشک تمساح می ریزند ولی بوقتش دجالی سامری گوساله پرستند- لذا آنکه خلق را آفرید به رسولش در دو سوره فلق و ناس از شر خلق تحذیر نمود چونکه خلق حد دارد و حد شر است البته در منظر اعلای اهل توحید از آن جنبه که خلق وجود دارند که وجود مساوق با حق است خیر است که از نکو جز نکویی ناید - پس درست دریاب که شهود و غیبت حضرت حجت (عج) به چه معنا است که با همه است ولی بی همه است.