مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ب.ظ

گزیده تفسیر آیات 19 و 20 سوره بقره

آیه 19 - او کصیب من السماء فیه ظلمت ورعد و برق یجعلون اصبعهم فى اذانهم من الصواعق حذرالموت والله محیط باکفرین

آیه 20- یکاد البرق یخطف ابصرهم کلما اضاء لهم مشوافیه واذا اظلم علیهم قاموا ولو شاء الله لذهب بسمعهم وابصرهم ان الله على کل شى ء قدیر

دو آیه قبلى زندگى بى فروغ منافقان را مثال زده بدین معنی که زندگی آنها با بینش غلط است، و این دو آیه مثل دیگرى را درباره زندگى پرهراس آنان بیان مى کند که گرایش و رفتار غلط دارند. بعبارت دیگر منافقان نه درست می فهمند و نه درست عمل می کنند. اولیای الهی برعکس هستند با نور الهی هم درست اندیشه می کنند و هم درست عمل می کنند.

۰ نظر ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۱۵
جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷ ب.ظ

مراسم مولودی حضرت امام رضا(ع)

به مناسبت ولادت با سعادت ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) از ساعت 16:30 روز یکشنبه 95/5/24  مراسم مولودی در بیت العباس (ع) برگزار می شود.

۰ نظر ۲۲ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۷
شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۲ ب.ظ

گزیده تفسیر آیات 17 و 18 سوره بقره

آیه 17 - مثلهم کمثل الذى استوقد نارا فلما اضاءت ما حوله ذهب الله بنورهم و ترکهم فى ظلمت لایبصرون

آیه 18- صم بکم عمى فهم لا یرجعون

انسان مسافرى است رهسپار لقاى حق و نیازمند نورى است تا راه او را روشن کند و سرانجام به لقاى مهر و جمال حق باریابد. منافق که نه از خود نورى دارد و نه از نور خدا بهره مند است، همواره در تاریکى به سر مى برد و مثل آنان همچون کسى است که در تاریکیهاى انبوه، آتشى بر افروزد تا پیرامونش را روشن کند، ولى خدا با تند بادى آن را خاموش کند و او را در تیرگیها رها کند. سر این که خداوند به منافقان فرصت افروختن آتش ‍ مى دهد و سپس آن را خاموش مى کند، آن است که عذاب ماندن در میانه راه، بیشتر و تحیرش افزونتر است.

علت اینکه خداوند اینگونه با منافقان برخورد میکند اضلال کیفری خداوند است. منافقان بدلیل اینکه از هدایت فطرت و عقلشان (که خداوند  به عدالت به همه داده است) و همچنین از هدایت پیامبران پیروی نمیکنند اضلال کیفری خداوند نصیبشان می شود و خداوند اینچنین عذابشان میکند.

۰ نظر ۰۲ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۲