مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۴۸ ق.ظ

" السلام علی ائمة الهدی "

امامان ائمه هدایت هستند

امامت از نظر شیعه دوتا ویژگی وشرط دارد .

1- عصمت

2-افضلیت

چرا امام باید عصمت داشته باشد ومعصوم باشد ؟ چون امام مردم را رهبری وهدایت میکند والگوی انسانهاست باید بدون خطا واشتباه باشد یعنی عصمت داشته باشد این عصمت را خداوند به امام میدهد. ما فقط چهارده نفر داریم که عصمت دارند ( پیامبر تا امام زمان علیه السلام ) دیگران الگوی مانیستند چون عصمت به درجه ائمه را ندارند ،بالاترین درجه عصمت را چهارده معصوم علیه السلام دارند

۰ نظر ۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۷:۴۸
دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۳۷ ق.ظ

خلاصه تفسیر سوره سبأ:ایات ۲۰الی۲۴

آیه ۲۰ : (ولقد صدق علیهم إبلیس ظنه فاتبعوه الا فریقا من المومنین)

میفرماید :شیطان آن ظن وگمانی که کرده بود که مردم را گمراه کند ،توانست که مردم را از راه به در کند وگمراه کند .

(فاتبعوه ) پس پیروی کردند از شیطان،

( الا فریقا من المو منین) مگر یک گروه کمی از مومنین ._ فریقا من المومنین__ ،همان ( الا عبادک منهم المخلصین)مخلصین هستند .یعنی به غیر از مخلصین همه فریب شیطان را میخورند

علتش چیست ؟ 

۰ نظر ۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۷:۳۷
دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۶ ق.ظ

حکم احتکار درقرآن و برخی احادیث

این روزها بحث گرانی طلا و ارز و احتکار اقلام مختلف مورد نیاز مردم مطرح می باشد. یک عده از سر دشمنی این کار را می کنند ولی یک عده از سر نادانی دست به این کار میزنند و نمی دانند حکم احتکار در قرآن چیست؟ و یا پیامبر و ائمه(ع) در مورد احتکار چه نظری داشتند؟

۰ نظر ۱۶ مهر ۹۷ ، ۰۱:۵۶
دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۶ ق.ظ

باطن سختی ها و فشارها برای مومنین خیر است

در آیه 140 سوره آل عمران خداوند یکی از سنتهایش را به ما گوشزد می کند که مشکلات و سختی ها و فشار در بین مردم می چرخد یعنی اینطور نیست که یکی همیشه در سختی باشد و یکی در راحتی باشد یا همیشه یکی پیروز شود این سختی و فشار در بین مردم می چرخد.

بعد از جنگ احد  از آن جا که در این جنگ مسلمانان شکست خورده بودند و خیلی هم خسارت دیده بودند ، خیلی ناراحت بودند و روحیه شان را از دست داده بودند و خیلی غصّه دار بودند .  آیه 139 سوره آل عمران در این باره نازل شده که اگر مؤمن هستید هیچ وقت نه سست بشوید و نه غمگین چون شما همیشه برترید. مثل شرایط الان که گرانی و تحریم و فشار هست ، اگر مؤمن باشیم نباید سست شویم و نباید غمگین شویم چون در هر صورت ما پیروز هستیم. خداوند این را به مسلمانان آن زمان فرمود و در آیه 140 سوره آل عمران نیز خداوند می فرماید: 

۰ نظر ۱۶ مهر ۹۷ ، ۰۱:۰۶