مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۳۳ ب.ظ

و مهبط الوحی : و جایگاه نزول وحی (الهی).

"مهبط"  اسم مکان از مصدر "هبوط" است. هبوط و نزول هر دو یعنی از بالا به پایین آمدن. وقتی می گوییم "نزول" منظور به جایی است که از آن مبدأ آن شیء می خواهد حرکت کند و منظور و لحاظ ما مبدأ حرکت است. وقتی می گوییم قرآن نازل شد، منظورمان آن جایی است که قرآن از آنجا پایین آمده است و تمرکز ما مبدأ است. وقتی می گوییم "هبوط"، منظور و لحاظ ما به مکان و جایی است که مقصد است.

۰ نظر ۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۳۳
دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۲ ق.ظ

خلاصه درس توحید-قسمت دوم

توحید ولایی(خلاصه درس توحید-قسمت دوم)

3-مقصد اعلای انسان عبور از توحید افعالی و صفاتی و رسیدن به توحید ذات است(این مسیری است که ما انسانها باید طی کنیم). گفتیم که دامن ولایت، پناهگاه امن انسان است تا جایی می رسد که :"لا خوفٌ علیهم ولا هم یحزنون" . کسانی که به توحید رسیده بودند مثل امام خمینی(ره) ، اصلاً تزلزل در وجودشان نبود. حضرت امام آن قدر وصل بود که در هیچ شرایطی دریای وجودش متلاطم نبود. انسان وقتی به اقیانوس وجود وصل است دیگر هیچ ترسی ندارد. کسانی که به توحید وصل می شوند، بسیار زندگی آسانی دارند و آرامش دارند.

۱ نظر ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۲

ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به اطلاع می رساند . از اول ماه مبارک رمضان روزهای شنبه و چهارشنبه جزء خوانی و درس تفسیر (ساعت 4 تا 4 و نیم تلاوت و 4 نیم به بعد درس تفسیر) در بیت الرقیه (س) برگزار می شود و روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه از ساعت 3 تا 5 در بیت العباس (ع) جزءخوانی و کلاس برقرار است.

۰ نظر ۰۷ خرداد ۹۶ ، ۰۷:۳۹