مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه
سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۵۶ ق.ظ

"فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی ..."

یکی از احادیثی که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است و در زیارتنامه حضرت زهرا(س) هم به آن اشاره شده است "فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی ..." می باشد که اینطور معنی کرده اند: " فاطمه پاره تن من است". در اینجا  پاره تن من است یا یک تکه از وجود من است  غلط است زیرا  کلمه " بَضْعَةٌ " از بضاعت می آید. وقتی می گوییم بضاعت من اینست یعنی تمام دارایی و هستی من اینست و منظور تمام چیزهای ارزشمند زندگی است. وقتی پیامبر(س) می فرماید "فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی ..." یعنی تمام دارایی و هستی من ( که ارزش زیادی دارد) ، حضرت زهرا(س) است و پیامبر اکرم(ص) عظمت وجودی حضرت زهرا(س) را با این جمله بیان می کند. 

۹۶/۱۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی