مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی-شماره ثبت 764

مؤسسه قرآنی بیت العباس(ع) اندیشه
سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۲۶ ب.ظ

خلاصه تفسیر سوره سبأ:ایات 35 و36

شرح آیه۳5سوره سبإ  :

(وقالوا نحن أکثر أموالا و اولادا  و ما نحن بمعذبین)

کفار می گفتند: چون خدا به ما اموال واولاد زیادی داده ، مارا دوست دارد وعذاب نخواهد کرد ودر قیامت هم از نعمتهای آنجا ما را بهره مند می کند  وما از عذاب شدگان نخواهیم بود  .

خداوند در این سوره توضیح میدهد که : اگر رزق وروزی زیاد دادم دلیل بر دوست داشتن نیست . در سوره فجر هم آمده که خداوند می فرماید : وقتی به بنده ام زیاد روزی می دهم ،می گوید (انی اکرما)یعنی خدا مرا کرامت داده وبزرگم داشته است  واگر از او بگیرم ،می گوید (ربی اهانا) یعنی خدا به من اهانت  کرده است . که هیچکدام از اینها درست نیست  ونعمت دادن خدا به  بنده اش دلیل بر دوست داشتن خدا نیست.

شرح آیه ۳۶ سوره سبإ :

(قل ان ربی یبسط الرزق لمن یشاء ویقدر ولکن أکثر الناس لا یعلمون )

 ای پیامبر در جواب این کافران که می گویند خدا مارا دوست دارد که اموال واولاد زیاد داده است ،بگو: پروردگار من روزی را گشاده می کند برای هر کسی که بخواهد (برای اهل شرک ومعصیت ) واگر بخواهد آنرا تنگ می کند ،ولی اکثر مردم علت آنرا نمی دانند .

وقتی خداوند به کفار مال زیاد می دهد ، این دقیقا از سنت استدراج خداوند است  ( یعنی خداوند او را آرام آرام هل می دهد به سمت کفر وگناه بیشتر ) .


۹۷/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی